Zakupy – jak producenci kontrolują naszym życiem?

298

Zakupy to nieodłączny element życia codziennego każdego  człowieka. Począwszy od tych drobnych typu wyjście po dwie bułki, kończąc na zakupach robionych raz na kilka lat, jak nowa lodówka czy telewizor. Jedną rzecz musimy postawić jasno – bez zakupów nie da się żyć. Można żyć skromnie i oszczędzać, próbując zminimalizować wydatki nie korzystając z różnych drogich usług. Jedni naprawiają swoje samochody w domowym garażu, inni kupują maszynki do strzyżenia i sami się obcinają, zamiast wydawać krocie w salonach fryzjerskich, a jeszcze inni oglądają poradniki w internecie podczas remontu mieszkania, aby zaoszczędzić na ekipie remontowej. Niestety  nie jest tak łatwo zaoszczędzić na kupnie produktów wszelkiego rodzaju. Oczywiście, możemy sami upiec chleb, jednak pomijając brak sprzętu potrzebnego do wypiekania ciasta i umiejętności które posiada piekarz, kupno każdego składniku i zrobienie wszystkiego od podstaw pokaże nam, że jednak nie jest to o wiele tańsze, lub nawet jest droższe od gotowego chleba który kupujemy w sklepie. Na temat chleba można prowadzić dywagacje, jednak w przypadku produktów droższych nie ma już o czym dyskutować. Jeśli potrzebujemy telefon, musimy iść do sklepu i kupić telefon. Nie ma na to żadnej alternatywy. 

Promocje – ukłon w stronę klienta czy sposób na zwiększenie sprzedaży?

Wiele osób wybiera się na zakupy w okresie w którym panują promocje. Blackweek, okres przedświąteczny, zmiana sezonu z letniego na zimowy. Wtedy mamy największą szanse na trafienie na produkty których cena będzie obniżona. Nie możemy zapomnieć, że promocje to jedna z metod marketingu. Jeśli chciałbyś poczytać więcej na temat marketingu zapraszam na stronę neostat.pl. Świadome zakupy to coś, co pozwoli nam uniknąć sytuacji w której wydajemy więcej niż chcemy wydać. Oczywiście, kupowanie rzeczy o niższej cenie jest bardzo dobre, sam jestem zwolennikiem śledzenia konkretnego produktu i kupienia go w momencie kiedy ma najbardziej atrakcyjna cenę. Problem zaczyna się kiedy idziemy do sklepu z zamiarem kupienia jednej rzeczy, a wychodzimy obładowani torbami tak, że nie potrafimy z nimi dojść do samochodu. Dzieje się tak najczęściej wtedy kiedy producent głośno reklamuje promocje na kolejny produkt. Nieświadomi pakujemy do naszych koszyków coraz to więcej produktów, a producent z uśmiechem zaciera ręce, bo przy minimalnie obniżonej cenie produktu udało mu się nakłonić klienta do zakupu. 

Oceń nas!