Promocje – skuteczne narzędzie marketingowe

157

Konia z rzędem temu, kto na hasło „promocja” choćby nie przejrzał oferty sklepu. Niektóre słowa działają na nas jak płachta na byka, zwłaszcza na płeć piękną. Istotne jest, aby przyciągnąć klienta oraz żeby klient mógł zatrzymać się na dłużej. W końcu pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz! Marketingowcy dwoją się i troją, aby przebić konkurencję w oryginalnym pomyśle na promocję, a nie jest to naprawdę łatwe zadanie. Czasem wymaga ogromnej kreatywności, innym razem z kolei pomysł wpada do głowy w najmniej oczekiwanym momencie, niczym Dobromirowi z bajki z lat 70.

Promocja – jak przekonać klienta?

Najważniejsze to sformułować promocję w taki sposób, aby klient miał poczucie, że sporo na niej zyskuje. Niech klient będzie przekonany, że to on jest aktualnie w lepszym położeniu, bo na tym korzysta. I wcale nie chodzi zawsze o rabat. Wiele popularnych sieciówek udowodniło, że kluczem do sukcesu nie zawsze musi być udzielona zniżka na produkty, a dodatek do zakupów lub program lojalnościowy. Klient, mając poczucie zyskania czegoś dodatkowego na zakupach, będzie chętniej wracał. Jaki jest zatem patent na bycie dobrym marketingowcem? Oryginalność i dawanie klientom poczucia wygranej pozycji.

Czy promocja to naprawdę skuteczne narzędzie marketingowe?

Zastanów się, czy masz w swojej okolicy ludzi, którzy opowiadają ile udało im się „zaoszczędzić” kupując na promocji? Ja mam, i to kilku. Nie ma znaczenia czy dany produkt miał kiedykolwiek cenę sprzed promocji, ani fakt czy „promocyjny” zakup jest faktycznie tego warty. I tu ukazuje się, wspomniane wcześniej, poczucie wygranej przez klienta. Modne ostatnio zrobiły się również zakupy wielopaków i rabatu na kolejne sztuki. Mechanizm myślenia i działania klienta wygląda tak, że jest świadomy, że tak niewiele brakuje mu do skorzystania z promocji i naprawdę szkoda taką okazję zaprzepaścić, więc bez dłuższego zastanowienia w koszyku (prawdziwym bądź wirtualnym) lądują kolejne produkty, z których być może nawet nie skorzysta.

Warto robić promocje?

Absolutnie tak! Warto jednak do tego podejść naprawdę rozmyślnie, nie pozwolić działać pod wpływem chwili i na spokojnie przeanalizować wszystkie „za” i „przeciw” takiego rozwiązania – dobry marketing to przemyślany marketing. Pamiętajmy, aby to klient myślał, że zyskuje na niej więcej niż my. Poza tym, jest to doskonały moment, aby przypomnieć klientowi o sobie. Powodzenia!

Oceń nas!